Sonata Arctica den 2/11

Var och såg Sonata Arctica med John och Veronica denna dag. Trist nog var jag förkyld så jag var inte riktigt i form för att gå på konsert men.

Förbanden var helt okay. Vanishing Point spelade den nervattnade mesversion av power metal som är så populär nuförtiden, men var helt okay. Lite dåligt drag dock. Sångaren hade rejält långt hår men tror inte han headbangade alls. :S Pagans Mind var betydligt bättre, men inte riktigt min grej de heller.

Sonata var som alltid riktigt, jävla bra. De är ett av få band som nästan abra skrivit bra låtar och det är en enorm fördel live när man inte kan skippa låtar. :P

De spelade en lite underlig(saknade Victorias Secret och Broken som spelats varje gång sen Winterhearts Guild släpptes) setlist, som dock innehöll en del låtar man inte hört live. T ex White Pearl, Black Oceans och Draw Me. Om man ska klaga på något i setlisten så var det kanske lite mycket midtempo-låtar och ballader, men det är bara om man verkligen letar efter brister. Här följer iaf setlisten.

Black and White
Paid in full
White pearl, Black Oceans
Replica
8th commandment
Last drop falls
Caleb
Black sheep
Draw me
Fullmoon

Tony’s drumsession/We will rock you
It won´t fade
Gravenimage
Dont say a word
The Cage
Vodka Song

John lyckades med konststycket att missa att de gick av scenen och verkar allmänt ha "tappat bort" en del av konserten i minnets mörka vrår. Och efter konserten blev han ledsen/upprörd av skäl som ni får gråga honom om. Men jag och Vero tröstade honom och han verkade må bättre när vi skiljdes åt.

Vi bestämde under dagen också att vi tre skulle åka stor båt på jullovet. Eller ja. Jag har inget jullov men jag kan ju ta ledigt. :P

Kram på er alla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0